رزمایش مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در بندرانزلی برگزار شد
 رزمایش مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در بندرانزلی برگزار شد

رزمایش پدافند غیر عامل با هدف مقابله با تهدیدهای بیولوژیکی با حضور بیش از ۲۰۰ بسیجی در روستاهای غرب بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بندرانزلی ظهر جمعه در حاشیه برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رزمایش با هدف حفظ و ارتقای آمادگی بسیجیان برای رزم و مقابله با نیروهای تروریستی، آمادگی برای مقابله با تهدیدهای بیولوژیکی، تمرین همکاری بین سپاه و ادارات شهرستان برای مدیریت بحران و ایجاد همدلی بیشتر در بین مردم و مسئولان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار مهدی صفاتی با بیان اینکه رزمایش پدافند غیر عامل در ادامه رزمایش الی بیت المقدس برگزار شده است، افزود: در رزمایش الی بیت المقدس دشمن به این نتیجه می رسد که توانایی رویارویی مستقیم و مسلحانه با نیروهای بسیجی ندارد و نیروهای خرابکار و تکفیری در این رزمایش راه مقابله با مردم را مسموم کردن آب آشامیدنی و ترور بیولوژیک مردم می دانند که در رزمایش پدافند غیر عامل مقابله با این تهدید ها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رزمایش مردم روستاهای غرب بندرانزلی و ادارات مربوطه آمادگی خود را نسبت به بحران های احتمالی و حملات بیولوژیکی دشمن محک زدند.

سرهنگ صفاتی خاطر نشان کرد:در این رزمایش مردم برای تخلیه موقت خانه های خود و آمادگی با بحران فراخوانده شدند و آبفای روستایی اقدام به تخلیه منبع آب منطقه و بررسی عدم وجود عامل خطر آفرین کرد.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت در مسجد روستا در حاشیه برگزاری این رزمایش همچنین گفت: یکی از اهداف این رزمایش دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان با برپایی میز خدمت در مسجد بود و پزشکیاران نیز به همراه یک پزشک عمومی و دو پزشک متخصص قلب و عروق و پوست و مو نیز در حاشیه این رزمایش مردم را به صورت رایگان ویزیت کردند.

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته نیز رزمایش مقابله با نیروهای تکفیری با عنوان الی بیت المقدس و با هدف افزایش آمادگی بسیجیان در مقابله با هرگونه تهاجم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بندرگاه انزلی و ساحل خزر برگزار شده بود.

  • منبع خبر : ایرنا گیلان