خسته بند: ۱۲۰ هزار مسکن روستایی در سال ۹۹ ساخته می‌شود
خسته بند: ۱۲۰ هزار مسکن روستایی در سال ۹۹ ساخته می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق لایحه بودجه ۹۹ دولت قصد دارد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال آینده احداث کند و از سویی دیگر مقدمات تکمیل ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام را نیز فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی حسن خسته‌بند  با بیان اینکه سهم اعتبارات حوزه عمران در بودجه ۹۹ اندکی در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است اظهار داشت: ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و تکمیل ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام از جمله برنامه‌های دولت برای سال آینده محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق لایحه بودجه، دولت برای احداث ۸۳۴ کیلومتر راه‌آهن در سال آینده برنامه‌ریزی کرده است عنوان کرد: ایجاد چیزی در حدود ۲۷۰ کیلومتر آزادراه دو خطه و سه خطه جدید و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز از دیگر اقداماتی است که دولت ردیف‌های اعتباری مشخصی را برای آن در نظر گرفته است.

خسته‌بند ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی برای محرومان با همکاری دولت را در سال جدید مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم‌های همه‌جانبه و تنگناهای مالی بودجه پروژه‌های عمرانی در سال ۹۹ اندکی تغییر پیدا کرده که امیدواریم منابع مذکور تأمین و به موقع تخصیص داده شوند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت لایحه بودجه ۹۹ را اعتباراتی که برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در آن پیش‌بینی شده خواند و ابراز داشت: دولت برای سال آینده مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان را جهت اجرای این طرح در نظر گرفته که اقدام بسیار خوبی است اما به هیچ عنوان کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه اجرای کامل طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به اعتباری بالغ بر ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای یاد شده و بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی طرح همسان‌سازی، می‌توان نتیجه گرفت که برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد بازنشستگان راهی بسیار طولانی در پیش داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی فاصله بسیار زیاد حقوق و دستمزد بازنشستگان با نیروهای فعال و حقوق بگیران را یکی از ضعف‌های عمده بودجه ۹۹ ذکر کرد و اظهار داشت: هزینه‌های زندگی به بازنشستگان فشارهای زیادی را وارد کرده و تورم و افزایش شدید قیمت کالاها نیز بر مصائب آنان افزوده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده نیز خبر داد و گفت: به بخش بهداشت و درمان هم ۵۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده که قابل قبول است اما نهایی شدن این اعتبارات به نظر مجلس و کمیسیون‌های تخصصی بستگی دارد.

  • منبع خبر : تسنیم گیلان