توسعه گردشگری دریایی در بندر انزلی در دستور کار قرار دارد
توسعه گردشگری دریایی در بندر انزلی در دستور کار قرار دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به توسعه گردشگری دریایی از اجرای دو طرح بهسازی، به روزرسانی و ساماندهی اسکله‌های تفریحی تالاب و مارینای بندر انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید استاندار گیلان از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث سه اسلکه تخصصی، اظهار کرد: یک پست اسلکه تخصصی برای غلات و دو پست اسکله تخصصی دلفین برای حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و فله مایع روغنی از جمله اسلکه های احداث شده است.

وی با بیان اینکه آنچه که در بندر انزلی بسیار حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه شود بررسی وضعیت این شهر با توجه به بارندگی‌های فراوان است، افزود: در همین راستا احداث ترمینال برای تمام فصول در دستور کار قرار گرفت که احداث اسکله سرپوشیده از جمله مواردی است که توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نسبت به ساخت آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه با اشاره به بحث الحاق ۴۰ هکتار پس‌کرانه به منطقه آزاد، گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات قانونی و مقرراتی وضعیت الحاق این ۴۰ هکتار مشخص شده و نقشه و اسناد آن نیز تهیه و کارگروه زیر شورای عالی مناطق آزاد این به تصویب رسیده است که به زودی با مصوبه شورای عالی مناطق آزاد این ۴۰ هکتار اراضی استحصالی به محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی الحاق می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکل اصلی که در این زمینه وجود دارد جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه و فعالیت آن است که دستگاه نظارتی و مالیاتی با توجه به عدم الحاق آن به محدوده منطقه آزاد مالیات برای این سرمایه گذار تعیین کرده‌اند که وی نتوانسته از معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد بهره‌مند شود، تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم تا هر چه سریعتر این موضوع در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شده تا سرمایه گذار بتواند از معافیت‌های مالیاتی منطقه بهره مند شود.

آبایی به سیاست جذب نیروهای بومی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در بندرانزلی با توجه به امکاناتی که ایجاد شده تلاش کرده‌ایم که از نیروهای بومی در این محدوده برای انجام فعالیت‌های بندری استفاده کنیم که مدیریت و کاهش هزینه را به دنبال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه گردشگری دریایی، افزود: ساماندهی اسکله‌های تفریحی تالاب انزلی یکی از سیاست‌هایی است که در این زمینه به دنبال اجرای آن هستیم که خوشبختانه اقدامات خوبی برای به‌سازی و به روزرسانی اسکله‌ها انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه اختصاص محدوده مارینا بندر انزلی یکی دیگر از اولویت‌های ما در گردشگری دریایی است، گفت: به دنبال توسعه فضای تفریحی در زمینه تفریحات دریایی و آبی  هستیم و از همه سرمایه گذاران برای حضور در مارینای بندر انزلی و سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت می شود.

  • منبع خبر : مهر