تناقض دولت درباره راه آهن رشت_انزلی؛ پای کلانتری در میان است؟
تناقض دولت درباره راه آهن رشت_انزلی؛ پای کلانتری در میان است؟

محمدباقر نوبخت امروز در حالی از اتمام عملیات احداث خط آهن شمال به جنوب تا پایان سال ۹۹ خبر داد که وزیر راه و شهرسازی به دلیل مشکلات زیست محیطی نتوانست زمان مشخصی را برای اتمام آن اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی خط راه آهن رشت به انزلی مراحل مقدماتی خود را برای اتصال بندرگاه و منطقه آزاد انزلی طی میکند.

نکته عجیب در خصوص احداث این خط آهن تناقض در میان سخنان دولتی ها است که آینده خطوط ریلی رشت به انزلی را مبهم می سازد.

به گزارش خبرنگار افق انزلی از صومعه سرا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از پروژه های در حال اجرای این شهرستان در خصوص خط آهن رشت و انزلی گفت: بنده نمی‌توانم در خصوص خطوط ریلی رشت به انزلی هیچ وعده‌ای بدهم زیرا خارج از اختیارات بنده بوده و با توجه به حساسیت بنده روی مسائل زیست‌محیطی، پروژه‌ای اجرا نمی‌شود که به اکوسیستم منطقه آسیب وارد کند و تا زمان رفع این مشکل زمان دقیقی برای تکمیل پروژه مشخص نخواهد شد.

سخنان اسلامی در حالی بیان شده است که بنابر گزارش خبرنگار افق انزلی از رشت محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز، کمتر از ۴۰ کیلومتر آن طرف تر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان گفت: این طرح برای کل منطقه از مزیت بالایی برخوردار است و تا سال آینده باید بار از بنادر جنوب به دریای خزر برسد چون در اوراسیا باید انتقال بسیاری از اجناس از همین مسیر انجام شود.

بحران های زیست محیطی موجود در تالاب انزلی در چندماه گذشته یکی از عوامل مناقشه بین مسئولین کشوری با مدیران بندرانزلی بوده است که از جمله مهمترین این مناقشات می توان به جلوگیری دادستان انزلی از اجرای طرح بایوجمی و درگیری لفظی عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور با او اشاره کرد.
همچنین نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز هفته گذشته در نطق میان دستور به سنگ اندازی سازمان محیط زیست در پروژه های عمرانی بندرانزلی تاکید کرده بود.

حال در افکار عمومی و اذهان مردم گیلان این پرسش به وجود می آید که سرانجام این تناقض گویی دولتی ها به کجا خواهد رسید و نهایتا پروژه راه آهن رشت به انزلی چه زمانی افتتاح خواهد شد.