بهره‌گیری از بازارهای حاشیه دریای خزر زمینه توسعه اقتصادی گیلان را فراهم می‌کند
بهره‌گیری از بازارهای حاشیه دریای خزر زمینه توسعه اقتصادی گیلان را فراهم می‌کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: استفاده از ظرفیت بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه دریای خزر در پیشرفت اقتصاد این استان بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعهدات 40 درصدی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای ایجاد اشتغال و فراهم کردن شرایط اقتصادی اظهار داشت: سال گذشته با وجود تحریم‌ها در استان گیلان شاهد رشد دو برابری سرمایه‌گذاری صنعتی و صادرات بوده‌ایم که بسیار نویدبخش بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، بازدید مدیران ارشد دستگاه قضایی گیلان از واحدهای صنعتی این استان را در دلگرمی و ایجاد امیدواری برای صاحبان واحدهای تولیدی موثر دانست و خاطرنشان کرد: بازدید مدیران دستگاه قضایی از واحدهای صنعتی در امیدآفرینی در این واحدها بسیار تاثیرگذار است.

دلق‌پوش با اشاره به تکالیف سنگین این سازمان با وجود کمبود اعتبارات و امکانات، تحریم‌های ظالمانه و بحران‌های مختلف ابراز داشت: برنامه‌ها و تمهیدات مدیریت جدید دستگاه قضایی استان در برقراری آرامش در بخش‌های تولیدی موثر بوده و این حمایت‌ها و رویکرد منجر به رشد سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و تجارت می‌شود.

وی برخی اقدامات سازمان صمت گیلان در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این سازمان با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و همچنین گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت و تشکیل کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کارگروه اقتصاد مقاومتی درصدد رفع مشکلات واحدهای تولیدی بوده و امیدواریم که با همراهی استاندار و مدیران کارگروه‌ها شاهد اقدامات خوبی باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی است خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بازار 400 میلیون نفری حاشیه دریای خزر در پیشرفت اقتصاد این استان و کشور همواره حائز اهمیت است.

دلق‌پوش با اشاره به لزوم تشکیل شعبات تخصصی قضایی در بخش صنعت و معدن استان جهت کاهش تفصیل دادرسی برخی اختلافات در این حوزه تصریح کرد: برای تسریع و رفع مشکلات و چالش‌های صنایع و معادن گیلان، تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف معدنی در استان ضروری است.

به گزارش تسنیم، استان گیلان دارای مواهب طبیعی و ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است و می‌توان گفت که این استان در صورت شناخت ظرفیت‌ها و بهره‌گیری درست از این ظرفیت‌های ممتاز و درصورت حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بستر خوبی برای تحقق «جهش تولید» دارد.

  • منبع خبر : تسنیم