برگزاری نخستین رزمایش پدافند غیر عامل با هدف مقابله با تهدیدهای بیولوژیکی در بندرانزلی
برگزاری نخستین رزمایش پدافند غیر عامل با هدف مقابله با تهدیدهای بیولوژیکی در بندرانزلی

مردم روستاهای غرب بندرانزلی و ادارات ذی ربط در حوزه روستایی در این رزمایش آمادگی خود را نسبت به بحران های احتمالی بیولوژیکی محک می زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی رزمایش پدافند غیر عامل در ادامه رزمایش الی بیت المقدس که هفته گذشته در دو محور آبی و خاکی انجام شد، در بندرانزلی برگزار می شود.

 

معاون عملیات و مرکز فرماندهی و کنترل ناحیه مقاومت بسیج انزلی در همین رابطه گفت: در رزمایش الی بیت المقدس دشمن به این نتیجه می رسد که توانایی رویارویی مستقیم و مسلحانه با نیروهای بسیجی ندارد بنابراین راه های دیگری را برای ضربه زدن به مردم مدنظر قرار می دهد.

 

سرهنگ دوم پاسدار مجید یاری افزود: نیروهای خرابکار و تکفیری در این رزمایش راه مقابله با مردم را مسموم کردن آب آشامیدنی و ترور بیولوژیک مردم می دانند بنابراین برنامه بسیجیان در رزمایش پدافند غیر عامل مقابله با این تهدید هاست.

 

در این رزمایش مردم برای تخلیه موقت خانه های خود و آمادگی با بحران فراخوانده می شوند و آبفای روستایی اقدام به تخلیه منبع آب منطقه و بررسی عدم وجود عامل خطر آفرین در خواهد کرد.

 

به گزارش افق انزلی برای اینکه مردم مشکلات خود را با مسئولین در میان بگذارند در مسجد روستای اشپلا میز خدمت با حضور مسئولین ذی ربط در حوزه روستایی برپا می شود.

 

پزشکیاران به همراه یک پزشک عمومی و دو پزشک متخصص در حوزه قلب و عروق و پوست و مو نیز در حاشیه این رزمایش مردم را به صورت رایگان ویزیت خواهند کرد و مردم از روستاهای اطراف می توانند به آنها مراجعه کنند.

 

حفظ و ارتقای آمادگی بسیجیان برای رزم و مقابله با نیروهای تروریستی، آمادگی برای مقابله با تهدیدهای بیولوژیکی، تمرین همکاری بین سپاه و ادارات شهرستان برای مدیریت بحران و ایجاد همدلی بیشتر در بین مردم و مسئولان از جمله اهداف این رزمایش است.

 

این رزمایش برای اولین بار در سطح شهرستان جمعه ۶ دی ماه سال جاری با حضور ۲۳۴ بسیجی و مشارکت مردم روستاهای غرب انزلی برگزار می شود.