برای حفظ خانه اقبال هیچ اهمالی انجام نشده / دید شهرداری به میراث فرهنگی تک بعدی نیست
برای حفظ خانه اقبال هیچ اهمالی انجام نشده / دید شهرداری به میراث فرهنگی تک بعدی نیست

سرپرست شهرداری انزلی گفت: شهرداری انزلی در خانه اقبال هیج کوتاهی و یا اهمال کاری نکرده است دید مجموعه شهرداری نسبت به میراث فرهنگی تک بعدی نیست اما عده ای می خواهند حقیقت را وارونه جلوه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی مهدی خلیلی سرپرست شهرداری انزلی در یک نشست خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ماهه فعالیت خود در این سازمان، به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد.

در زمان مدیریت شهردار سابق ارتباط رسانه ها با مجموعه شهرداری به اندازه ای کمرنگ شده بود که برخی از خبرنگاران مدتها بود دفتر شهردار را از نزدیک ندیده بودند و به همین جهت پرسشهای بسیاری برای مطرح کردن وجود داشت.

خلیلی در این نشست بر اهمیت نیروی انسانی تاکید کرد و کارگران را یکی از ارکان اصلی بدنه شهرداری دانست و گفت: البته پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری از وظیفه های اصلی و ذاتی شهرداری است و نیازی به گفتن ندارد اما به جهت اینکه کارکنان شهرداری ماه ها در دریافت حقوق با مشکل مواجه بودند بنده از همان ابتدای حضور توجه به نیروی انسانی و پرداخت حقوق کارکنان را در صدر اولویت های خود قرار دادم.

سرپرست شهرداری انزلی افزود: شهرداری به دلیل گستردگی خدمات نیاز به تعهد و وجدان کاری بیشتری نسبت به سایر نهادها و سازمانهای دارد ما فکر میکنیم با کارکنان و کارگران به یک درک متقابل رسیدیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

با توجه به اینکه برخی رسانه ها سخنان سرپرست شهرداری را به صورت زنده از شبکه های مجازی پخش می کردند یکی از مهمترین پرسشهای مردم در رابطه با وضعیت آسفالت شهرستان بود که خلیلی به ابهامات پیرامون آن پاسخ داد.

سرپرست شهرداری بندرانزلی گفت: نزدیک به دو هفته است که کارخانه آسفالت بندرانزلی مجددا آغاز به کار کرده است البته این کارخانه فعلا با ظرفیت محدود روزانه حدودا ۲۰ تن تولید آسفالت می کند که تنها می توان برای لکه گیری از آن استفاده کرد. اما در آینده ظرفیت تولید آن افزایش می یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه کارخانه کمپوست زباله انزلی به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار کرد: به زودی ضایعات این کارخانه ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت.

خلیلی با اشاره به اینکه به دنبال نوسازی تجهیزات شهرداری هستیم، افزود: تعداد قابل توجهی از دستگاه های سنگین و نیمه سنگین شهرداری زمین گیر شده بود که تعداد ۶ دستگاه را مجددا راه اندازی کردیم  و ۹ دستگاه  هم ماه تا آینده وارد چرخه می شوند. برای راه اندازی مجدد این دستگاه ها نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سپرست شهرداری انزلی گفت: آغاز به کار رسمی سازمان آرامستان شهرداری بندرانزلی یکی از اتفاقات خوب شهرداری انزلی در ماه گذشته بود که به صورت رسمی و با دستور مقام قضایی آرامستان انزلی توسط شهرداری تحویل گرفته شد و اکنون کارکنان شهرداری آنجا ارائه خدمات می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر شخصی تمایل به کمک و همکاری در زمینه مدیریت سگهای بلاصاحب در بندرانزلی داشته باشد از او استقبال می کنیم، تصریح کرد:  شهرداری فقط در ۲۰ روز گذشته ۹۰ قلاده سگ را به پناهگاه سگهای بلاصاحب منتقل کرده است.

تعدادی از خبرنگاران در رابطه با میراث فرهنگی بندرانزلی پرسشهایی داشتند که در روزهای گذشته از بحثهای داغ فضای مجازی این شهرستان بود و سرپرست شهرداری انزلی به آنها پاسخ داد.

خلیلی با اشاره به اینکه مناره انزلی به زودی برای بازدید عموم بازگشایی می شود گفت: مردم عزیز می توانند برای بازدید از مناره پیش ثبت نام کنند البته خواهش می کنیم موقتا از ثبت نام کودکان و افراد سالخورده خودداری کنید تا شرایط برای حضور آنان نیز فراهم شود.

سرپرست شهرداری انزلی با ابراز ناخرسندی از برخی ناملایمتی ها در فضای مجازی افزود: دید ما به گردشگری و میراث فرهنگی تک بعدی نیست و معتقدم که حتی اگر قرار نباشد در انزلی گردشگر داشته باشیم این میراثی است که باید به فرزندانمان نشان دهیم.

وی افزود: ما برای حفظ میراث فرهنگی هم سر می دهیم هم جان می دهیم اما چرا حاشیه ها بیشتر برای خانه اقبال آن هم به صورت موجی و در یک بازه زمانی کوتاه بوده است؟ چرا مشکلات میدان تاریخی انزلی فریاد کسی را بلند نمی کند؟ چرا موج شکن انزلی تاریخی به این صورت در می آید و صدای کسی هم در نمی آید؟ و بگذریم از سر درب تاریخی آرامستان انزلی که صدای کسی برای آن هم بلند نشد.

خلیلی با بیان اینکه ما در انزلی  خانه اقبال ها داریم، تصریح کرد: شهرداری انزلی در خانه اقبال هیج کوتاهی و یا اهمال کاری نکرده است و گواه این حرف بنده صحبتهای جناب فرماندار در هفته گذشته است. اما به تایید خانم اقبال این خانه متعلق به دوره پهلوی اول است و ربطی به دوره قاجاریه ندارد این خانه سالها توسط این خانواده نگهداری شد بدون اینکه از جانب میراث فرهنگی حمایت شود و یا الزاماتی قانونی برای آن اندیشیده شود.

به گزارش افق انزلی در پایان این نشست سرپرست شهرداری انزلی از یکی از کارکنان تازه بازنشسته شده سازمان آتش نشانی بندرانزلی تقدیر و تشکر کرد.