بازگشت محدودیت‌ها به برخی مشاغل در گیلان؛ مردم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی بگیرند
بازگشت محدودیت‌ها به برخی مشاغل در گیلان؛ مردم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی بگیرند

استاندار گیلان گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در اجتماعات بار دیگر سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد بنابراین رعایت اصول بهداشتی باید ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم جهت تداوم کار و فعالیت بخش تولید اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در اجتماعات بار دیگر سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

استاندار گیلان بیان داشت: با توجه به تصمیم ستاد مدیریت کرونا در استان، مراکز فرهنگی و تفریحی سرپوشیده می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند البته نظارت‌ها نیز افزایش می‌یابد به‌ویژه نظارت بر تالارها، مراسمات و جشن‌های عروسی که حتماً باید با رعایت پروتکل‌هاب بهداشتی و استفاده از 50 درصد ظرفیت همراه باشد.

زارع با اشاره به سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: پس از کاهش محدودیت‌ها و آغاز فعالیت‌ها همواره به رعایت توصیه‌های بهداشتی طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کردیم اما متاسفانه کم‌توجهی برخی مردم و صنوف به این امر باعث اِعمال مجدد محدودیت‌ها برای برخی کسب‌وکارها در برخی مناطق شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان حفظ سلامت، برقراری آرامش، امنیت و تلاش برای رونق معیشت، اشتغال و رفاه عموم جامعه را از اولویت‌های دولت دانست و بیان کرد: در زمان‌ اوج شیوع کرونا همواره شاهد بودیم که گروه‌های مردمی به‌صورت خودجوش برای مقابله با این ویروس وارد عرصه شدند و اقلام بهداشتی مانند ماسک تولید و توزیع کردند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری و همراهی مجدد مردم در زمینه مقابله با کرونا و استفاده مداوم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشت توسط مردم تصریح کرد: گیلان و مردم این استان از فرهنگ بالایی برخوردار هستند لذا باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه دوباره شاهد همکاری مردم برای جلوگیری از گسترش کرونا باشیم.

استاندار گیلان افزود: در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا نیز باید بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا این واحدها برای ثبت‌نام در سامانه مشخص شده اقدام کنند و پرداخت‌های آن توسط بانک‌های عامل نیز تسریع شود.

زارع با اشاره به لزوم ارائه تقویم و بازه زمانی قطع احتمالی برق توسط شرکت توزیع برق استان جهت تطبیق وضعیت واحدهای تولیدی در آن زمان و عدم متوقف شدن فعالیت‌ها بیان کرد: برای تسهیل خرید مردم از طریق فضای مجازی نیز باید زیرساخت‌های ارتباطی را تقویت کرد و برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های احتمالی نیز آموزش‌های لازم ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه خرید‌های غیرحضوری در سبک زندگی جدید و با وجود کرونا در جامعه بیشتر مورد توجه است ابراز داشت: رسانه‌های معاند همچنان درحال فعالیت در جنگ نرم علیه دولت، نظام اسلامی و مردم ایران هستند که لازم است فعالان رسانه‌ای ما جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمن، در تولیدات رسانه‌ای و آموزشی در عرصه‌های مختلف اهتمام داشته باشند.

استاندار گیلان بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و قابلیت دولت الکترونیک را بخشی از سبک جدید زندگی دانست و با اعلام اینکه می‌توان در این مسیر از فرصت‌ فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بهره گرفت افزود: در هفته‌های آینده آزمون‌ کنکور سراسری با تعداد نفرات بالا برگزار می‌شود که با توجه به شرایط، باید تمام نکات بهداشتی رعایت شود.

  • منبع خبر : تسنیم