انجام نشاء مکانیزه در ۸۰ درصد از شالیزارهای گیلان
انجام نشاء مکانیزه در ۸۰ درصد از شالیزارهای گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون نشاء برنج در ۸۰ درصد از شالیزارهای استان در حال انجام شده است و اغلب به صورت مکانیزه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی علی درجانی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون نشاء برنج در ۸۰ درصد از این شالیزارها انجام شده است.

وی افزود: میزان نشاء در شهرستانهای شرق استان بیش از غرب گیلان است، اما در مجموع نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی ندارد.

درجانی با اشاره به اینکه نشاء مکانیزه علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه تولید برنج می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی موجود نیز، نشاء مکانیزه اقدامی موثر برای مقابله با کرونا ویروس برای برنجکاران نیز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۶۷ درصد از نشاء انجام شده برنج در سال‌جاری به صورت مکانیزه بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، نشاء برنج تا پنجم خردادماه سال‌جاری به اتمام برسد.

درجانی با اشاره به اینکه خزانه‌گیری در شالیزارهای استان تمام شده است، افزود: همچنین تاکنون پنجه نیمی از شالیزارها انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اغلب برنج کشت شده در گیلان هاشمی است و علاوه بر این رقم، ارقام پرمحصول نیز کشت می‌شود.

وی افزود: ارقام پرمحصول برنج در شهرستان‌های صومعه‌سرا، انزلی، شفت، فومن و تالش بیش از دیگر شهرستان‌ها کشت شده است.

درجانی با اشاره به اینکه به کشاورزان توصیه شده است به دلیل شرایط کرونایی از به کارگیری کارگران غیربومی خودداری کنند، گفت: خوشبختانه کشاورزان همکاری بسیار خوبی دارند و اغلب به صورت خانوادگی در تولید برنج امسال در شالیزارها فعالیت دارند.

  • منبع خبر : ایسنا