انتقال هوایی عضو پیوندی نوجوان ۱۵ ساله انزلیچی به تهران
انتقال هوایی عضو پیوندی نوجوان ۱۵ ساله انزلیچی به تهران

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: قلب نوجوان 15 ساله گیلانی، ساکن انزلی که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، به تهران انتقال یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی مهدی شادنوش گفت: قلب نوجوان ۱۵ ساله گیلانی، ساکن انزلی که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، به تهران انتقال یافت.
وی ادامه داد: قلب این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت پس از فراهم آوری در سریع ترین زمان ممکن (حدود یک ساعت) به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال و به کودکی ۹ ساله پیوند زده شد.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با بیان این که دو کلیه و کبد این نوجوان دچار مرگ مغزی نیز با رضایت خانواده اش اهدا شد، افزود: کبد این فرد به مردی ۵۹ ساله و دو کلیه این نوجوان، به دو زن ۳۸ و ۴۶ ساله پیوند شد.
شادنوش با اشاره به اینکه هر فرد مرگ مغزی می تواند جان هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد، گفت: کلیه ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.

  • منبع خبر : آنا