انتخاب شهردار، بازی مرگ و زندگی برای شورای شهر انزلی/شورا نباید مغلوب فشارهای رسانه ای شود
انتخاب شهردار، بازی مرگ و زندگی برای شورای شهر انزلی/شورا نباید مغلوب فشارهای رسانه ای شود

شورای شهر انزلی در آستانه انتخابی سخت و سرنوشت ساز برای شهرداری انزلی قرار دارد. انتخاب که قطعا بر روی آینده این شورا تاثیری جدی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی با وجود تمام حاشیه هایی که در روزهای گذشته مهمتر از متن بودند قرار است روز پنج شنبه ۱۲ تیر ۹۹ شهردار بندرانزلی با رای اکثریت شورای شهر این شهرستان انتخاب شود.

اعضای شورای پنجم با رای بسیار بالایی نسبت به گذشته منتخب مردم انزلی شدند اما محبوبیت این شورا نسبت به روزهای اول بیش از پیش کاهش داشته است و شاید عدم انتخاب یک شهردار مناسب برای بندرانزلی تاثیری جدی بر روی رای آنها در انتخابات آینده داشته باشد.

از جمله مواردی که شورای پنجم را به حاشیه برد، تاثیرپذیری بیش از اندازه از رسانه ها بود اکنون نیز که ساعاتی بیش تا انتخاب شهردار باقی نمانده رسانه های مختلف به حاشیه نگاری و حاشیه پردازی هایی گسترده در این زمینه پرداخته اند که ممکن است بر روی نوع انتخاب شورا نشینان انزلی تاثیری جدی داشته باشد بنابراین شورا برای انتخابی مناسب نباید مغلوب فشار های رسانه ای آنان شود.

البته هادی حیدری رئیس شورای شهر انزلی در صد و دهمین جلسه شورا به این موضوع اشاره کرد که تاخیر شورای شهر به جهت جمع بندی بیشتر برای انتخاب فردی اصلح است اما تاخیر بدون توجیه منطقی برای مردم در هر زمینه ای قطعا حاشیه هایی را به همراه خواهد داشت.

با توجه به اینکه شهرستان بندرانزلی پر باران ترین شهر کشور است و شهرداری روزهای محدودی را در طول سال می تواند به فعالیت های بزرگ عمرانی بپردازد و از طرفی به جهت اینکه تنها یک سال تا پایان عمر شورای پنجم باقی است شورا باید به دور از پروپاگاندای رسانه ای فردی را انتخاب کند که توانایی به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام را در زمانی کمتر از یک سال داشته باشد و هر ماه نیز برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری کاسه چه کنم چه کنم دست نگیرد.

شهرداری انزلی به دلیل عملکرد غیر قابل دفاع شهردار سابق، کارهای زمین مانده بسیاری دارد که باید به دست شهردار آینده انجام شود به همین دلیل انتخاب پنجاه و نهمین شهردار انزلی (بدون حساب سرپرست ها) برای اعضای شورای پنجم حکایت بازی مرگ و زندگی است تا در صورت قبولی در آن بتوانند مقبولیت خود در انتخابات شورای شهر آینده حفظ کنند.

به گزارش افق انزلی قرار بود انتخاب شهردار در صد و دهمین جلسه شورای شهر انزلی انجام شود که به درخواست سه عضو شورا “مه سیما نصیری، بهمن زنجانخواه و ابراهیم برفچالانی” فرایند انتخاب شهردار به تعویق افتاد.