المپیک توکیو به تعویق نمی افتد
المپیک توکیو به تعویق نمی افتد

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد شیوع ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن المپیک توکیو نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که اطمینان دارد که بازی های المپیک توکیو تابستان امسال با وجود نگرانی های مربوط به اختلالات احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ، طبق برنامه ریزی قبلی ماه ژوئیه افتتاح می شود.

سخنگوی IOC ، مارک آدامز گفت که جابجایی تاریخ المپیک گزینه ما نیست و بازی ها طبق برنامه ریزی بین ۲۴ ژوئیه و ۹ آگوست برگزار می شود.

آدامز در یک کنفرانس مطبوعاتی در لوزان ، سوئیس گفت: “ما ترجیح می دهیم به توصیه های متخصصان پایبند باشیم و به توصیه های کسانی که می دانند پایبند باشیم و هنوز هیچ دلیلی برای فکر کردن غیر از چیزی که از قبل اعلام شده، نمی بینیم. ما حتی به این جابجایی فکر نمی کنیم زیرا قصد داریم بازی ها را در تاریخ ۲۴ ژوئیه برگزار کنیم.”

در حالی که شیوع ویروس کرونا باعث لغو و به تعویق افتادن مسابقات ورزشی از جمله مسابقات انتخابی المپیک شده است ، IOC تاکنون هیچ اشاره ای به ایجاد تغییر در برنامه المپیک نکرده است.

وی گفت: “همانطور که می دانید حتی ممنوعیت مسافرت بین المللی وجود ندارد و هنوز هم این بیماری همه گیر اعلام نشده است.”

در بیانیه ای که روز سه شنبه نیز منتشر شد ، هیئت اجرایی IOC ورزشکاران را ترغیب به “آماده سازی برای بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰” کرد.

در این گزارش آمده است: “یک کارگروه مشترک در اواسط ماه فوریه ایجاد شده است که شامل IOC ، توکیو ۲۰۲۰ ، شهر میزبان توکیو ، دولت ژاپن و سازمان بهداشت جهانی است.”