Search

ورود برنج و زیتون گیلان به بازارهای خارجی

ورود زیتون رودبار،چای لاهیجان و برنج هاشمی به بازارهای داخلی و خارجی موجب مباهات است.

۳:۲۱ ب٫ظ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی مقدس رییس اداره آموزش،پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی یا درک درستی از مفهوم،اهمیت و اثرگذاری و نحوه ثبت”برند” ندارند و یا اینکه زیرساختها و امکانات لازم برای برندسازی برایشان فراهم نیست،گفت:از سال ۹۵ اطلاع رسانی و آموزش درخصوص برند سازی را در کنار آموزش های دیگر،پی گرفته است و در این مدت توانسته ایم ۲ دوره آموزشی برای ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی برگزار کنیم و بنا داریم در سال حمایت از کالای ایرانی،افزون بر برگزاری یک دوره دیگر،شرکت هایی که دوره های قبلی را گذرانده اند،فراخوان و برای ثبت برند به وزارتخانه معرفی کنیم. 

وی افزود:از طریق آموزش فرآیند ثبت برند و ایجاد تعامل و همانگی سندیکاها،تعاونی ها و اتحادیه‌های تولیدکنندگان زیتون رودبار، چای لاهیجان و برنج هاشمی،با وزارت صنعت،معدن و تجارت،توانستیم پارسال این ۳ محصول را به عنوان نشان‌های جغرافیای گیلان،ثبت ملی و “برند” کنیم تا این محصولات گیلان با شناسه اتحادیه های خود،وارد بازارهای داخلی و خارجی شوند. 

به گزارش ایسنا،اما واقعیت این است که با وجود موانع بسیاری که در مسیر برندسازی وجود دارد،برندهای مشهور گیلان، اگرچه تعداشان زیاد نیست اما جایگاه خوبی در بازار دارند. بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید و خدمات گیلان،امید دارند در سال حمایت از کالای ایرانی، زمینه های ایجاد برند که شناسنامه تولیدات شان و ستون اول بازاریابی است برای شان فراهم شود تا آنان هم محصولات شان را به فهرست برندهای ملی گیلان،اضافه کنند.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *