Search

استفاده از اخبار زرد و دروغ برای جذب مخاطب / وقتی فکر میکنیم عقل مردم در چشمشان است

با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و روی آوردن رسانه ها به کانال های تلگرامی، روزانه ده ها کانال خبری ایجاد شد و با استفاده از خبرهای زرد، تبلیغات نامتعارف و استفاده از حربه های خرید ممبر فیک برای خود جایگاهی در این حوزه ایجاد کردند.

۸:۳۳ ب٫ظ

به گزارش پایگاه خبری افق انزلی به نقل از  خوبان؛ پیشرفت رسانه ها در ایران از یک گذار غیر منطقی به شبکه های اجتماعی رسیده است. در دورانی که هنوز فرهنگ کتابخوانی در ایران جا نیفتاده بود ایرانیان به سراغ رسانه های مکتوبی همچون روزنامه و هفته نامه رفتند.

اما در این دوره هم به بلوغ نرسیدند و به سرعت کودک نارسی به نام رسانه های آنلاین را پدید آوردند و این کودک نارس هم شروع به زاد و ولد در شبکه های اجتماعی کرد.

روزهای گذشته خبری در فضای مجازی پخش شده بود مبنی بر جلسه محرمانه در منزل پدری نماینده آستانه با حضور امام جمعه آستانه ، استاندار و فرمانده سپاه استان گیلان ولی این جلسه محرمانه و خصوصی نبوده و تعداد زیادی مهمان در این خانه حضور داشتتد‌؛ و مراسمی است که هر ساله در ماه محرم در منزل پدری نماینده ی آستانه اشرفیه برگزار می شود.

با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و روی آوردن رسانه ها به کانال های تلگرامی، روزانه ده ها کانال خبری ایجاد شد و با استفاده از خبرهای زرد، تبلیغات نامتعارف و استفاده از حربه های خرید ممبر فیک برای خود جایگاهی در این حوزه ایجاد کردند. رسانه هایی که در حوزه آنلاین نتوانسته بودند مخاطبی برای خود دست و پا کنند امروز به لطف تلگرام توانسته اند به شهرتی محدود برسند.

انتشار اخبار دروغ برای تخریب دیگران و یا دروغ پراکنی اتفاق خوشایندی در رسانه ها نیست و به نظر می رسد که مسئولان ناظر بر عملکرد مطبوعات باید در این باره با جدیت ورود پیدا کنند تا این به ظاهر رسانه ها با دروغ پراکنی زمینه گسترش شایعات و تخریب اشخاص و جریان ها را فراهم نکنند.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *