Search
در دیدار مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

اعلام آمادگی کشتیرانی دریایی خزر برای فعالیت در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین

مدیر عامل کشتی رانی دریای خزر در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در خصوص سرمایه گذاری این نهاد در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین اعلام آمادگی و همکاری کرد.

۲:۳۷ ب٫ظ

به گزارش پایگاه خبری افق انزلی مدیر عامل کشتی رانی دریای خزر و هیئت همراه با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در رابطه با نقش مجمتع بندری کاسپین در توسعه مبادلات تجاری کشور و کریدور شمال جنوب “نوستراک” به گفت و گو پرداختند.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی در این دیدار با اشاره به پروژه های بندری در حال ساخت این منطقه و  ضمن استقبال از سرمایه گذاری کشتیرانی دریای خزر در مجتمع بندری کاسپین اظهار کرد: با سرمایه گذاری سازمان در مجتمع بندری کاسپین، چهار پست اسکله ، مخازن سوخت ،تعدادی انبار و سردخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک پست اسکله در حال ساخت است که دو پست این اسکله ها آماده افتتاح است.

رضا مسرور  با تاکید بر اینکه باید از دریایی خزر حداکثر بهره برداری را انجام داد، افزود: شرکت کشتیرانی دریای خزر با سرمایه گذاری و فعالیت در این مجتمع بندری و افزایش حمل و نقل دریایی می تواند مکمل مجتمع بندری کاسپین در توسعه مبادلات تجاری ایران با کشور های حاشیه خزر باشد و باید تلاش کنیم.

مدیر عامل کشتی رانی دریای خزر با اعلام آمادگی جهت همکاری با منطقه آزاد انزلی، ضمن تبیین اهداف و عملکرد کشتیرانی دریای خزر در نخستین دیدار کاری خود با مدیرعامل این منطقه  گفت : توسعه کشتیرانی در حوزه خزر مهمترین الویت این شرکت است که در این راستا منطقه آزاد انزلی می تواند با ساخت و  تاثیر بسزایی در راستای  تکمیل حمل و نقل ترکیبی و صادرات کالا از بنادر ایران  داشته باشد.

کاپیتان باقری نژاد در ادامه با تشریح اهمیت کریدور شمال_ جنوب “نستراک” و اتصال راه آهن به مجتمع بندری کاسپین افزود: مسیر کریدور نستراک امن ترین مسیر فعالیت های تجاری برای انتقال کالا از اروپا به آسیا محسوب میشود و منطقه آزاد انزلی به خوبی توانسته است  در همایش ها و تعاملات بین المللی توانمندی ها و ظرفیت های این کریدور را به فعالان اقتصادی و تجار در سطح داخلی و خارجی  ارائه دهد و با اتصال ریل به این مجتمع بندری ،کالا پس از تخلیه در منطقه آزاد انزلی از طریق ریل به بندر چابهار و از آن طریق به دریاهای آزاد انتقال پیدا میکند.

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی با قرار گرفتن در خارج از محدوده شهری پسکرانه بسیار مناسبی را برای ساخت انواع انبار و سردخانه به منظور ارائه خدمات بیشتر به تجار و فعالان اقتصادی دارد و شرکت کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را دارد تا در بخش ساخت سردخانه و انبار در مجتمع بندری کاسپین فعالیت کند.

گفتنی است حدود ۳۵% حمل کالا ها در بنادر شمالی کشور توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر انجام میشود و ۲۴ فروند کشتی در مالکیت کشتیرانی دریای خزر است.

شایان ذکر است که در حاشیه این دیدار حاضران از روند ساخت و تکمیل مجتمع بندری کاسپین و سایر زیر ساخت های تجاری ، فرهنگی و گردشگری منطقه بازدید کردند.

مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با ۲۵ پست اسکله با طول پهلوگیری ۴۷۲۰ متر و به ظرفیت سالانه ۱۵ میلیون تن در حال احداث است که ۴ موج شکن شامل موج شکن شرقی – اصلی به طول ۲۷۰۰ متر ، موج شکن شرقی – داخلی به طول ۵۰۰ متر ، موج شکن غربی – اصلی ۱۹۴۰ متر و موج شکن غربی – داخلی ۷۴۰ متر که مجموعاً به طول ۵۸۸۰ متر است برای آن در نظر گرفته شده و فاصله بین موج شکنها ۲۶۲۵ متر و با میزان پیشروی ۱۶۰۰ متر در دریا طراحی گردیده است . استاندارد انتخاب شده برای طراحی ، آیین نامه دریایی ایران و آخرین استاندارد تهیه شده کشور ژاپن است .

به گزارش افق انزلی هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی برنامه های ویژه ای را برای جذب سرماه گذار و استفاده بهینه از این مجتمع بندری جهت توسعه اهداف اقتصادی خود دارد.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *