دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر هندبال کشور در منطقه آزاد انزلی آغاز شد
دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر هندبال کشور در منطقه آزاد انزلی آغاز شد

دومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور در رشته هندبال ساحلی در مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد قایقران منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی  دومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور در رشته هندبال ساحلی با حضور دکتر مسرور رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی، دکتر احمدی معاون توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان، خانم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و ملایی سرپرست فدراسیون هندبال در مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد قایقران منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در مراسم آغاز این رویداد اظهار داشت : نوجوانان و جوانانی که در این المپیاد حضور دارند آینده سازان ورزش کشور هستند و امیدواریم که با حمایت های فدراسیون هندبال و تلاش های هیات هندبال استان گیلان بتوانیم این مسابقات را با کیفیت بالایی برگزار کنیم.

وی افزود : امیدواریم که با حمایت های ویژه ی منطقه آزاد انزلی میزبان مسابقات بین المللی هندبال ساحلی باشیم.

بخشی با یادآوری رویدادهای ورزشی در منطقه آزاد انزلی ، ادامه داد : سال گذشته  لیگ والیبال ساحلی به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد و سازمان منطقه آزاد انزلی تلاشهای بسیاری را صورت داد تا بتواند امکانات ورزشهای ساحلی را در استان گیلان برقرار کند و امیدوارم که مسوولین وزارت ورزش که همواره حامی و همراه ما بودند همچنان حمایت خود را از استان گیلان دریغ نکنند تا ما بتوانیم در آوردگاههای بین المللی موفقیت هایی را کسب کنیم .

بخشی در پایان از حمایت های ویژه ی دکتر مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی تشکر کرد.

در ادامه دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت : موجب خرسندی است که المپیاد استعدادهای برتر با حضور چهره های ورزشکار از سراسر کشور در حال برگزاری است و میزبانی این مسابقات را نیز استان گیلان با دارا بودن ساحل زیبای خزر در منطقه ی آزاد انزلی بر عهده دارد.

وی افزود : ورزش ، محلی برای کسب تجربه های خوب است . از طریق ورزش به سلامت جسم و روح می توان کمک کرد و همچنین از طریق ورزش می توان در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی به رشد و بالندگی رسید .

احمدی اضافه کرد : المپیادها صرفا به معنای مسابقات نیست بلکه در این رویدادهای اجتماعی می توان روابط اجتماعی و ارتباطات با افراد از استانهای مختلف را گسترش داد و رقابت خوب و موثری را پدید آورد.

وی خاطر نشان کرد : امیدواریم که با ادامه ی این برنامه ها بتوانیم زمینه های توسعه ی ورزش را در رشته های مختلف فراهم کنیم.

این المپیاد همزمان در ۵۸ رشته ی ورزشی در ۱۹ استان برگزار می شود و در این  المپیادها به نوعی برگزیدگان هر استانی شناخته می شوند و آنچه که مردم از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی انتظار دارند این است که در کنار ورزش ،اخلاق را نیز مد نظر قرار دهند و ما بتوانیم یک ورزش توام با اخلاق و دوستی و صمیمیت داشته باشیم و تماشاگران ورزش نیز از رقابت های اخلاق مدارانه لذت ببرند .

وی در پایان از تلاشها و حمایت های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی به جهت میزبانی مناسب این رویداد و دست اندرکاران برگزاری مسابقات قدردانی کرد