تالاب انزلی قربانی اختلاف نظر میان دستگاه های متولی است
تالاب انزلی قربانی اختلاف نظر میان دستگاه های متولی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: دستگاه‌های متولی احیای تالاب انزلی با یکدیگر اختلاف نظر دارند که این موضوع موجب کندی پیشرفت این طرح شده است.

بابک دین‌پرست با اشاره به اینکه احیای تالاب انزلی از ۶ ماه گذشته در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: دومین جلسه درباره احیای تالاب انزلی با حضور مسئولان استانی و معاون قضایی دادستان کل کشور دوم دی ماه برگزار شد و مهم‌ترین تصمیم اتخاذ شده در جلسه مذکور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سمن‌ها در این باره بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور مهم‌ترین موضوع درخصوص احیای تالاب انزلی را تعیین بستر و حدود آن عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی احیای تالاب انزلی با یکدیگر اختلاف نظر دارند که این موضوع موجب کندی پیشرفت این طرح شده است لذا مسئولان مربوطه باید با کنار گذاشتن اختلافات برای رسیدن به راه‌حلی جامع با یکدیگر به اتفاق‌نظر برسند.

وی به طرح بایوجمی تالاب انزلی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه طرح مذکور مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست بوده اما بر اساس نگرانی‌های موجود دادستانی روند آن را متوقف کرده است در جلسه‌ای پیشنهاد شد فرآیند بررسی نهایی اثرات زیست‌محیطی این طرح توسط متخصصان و با نظارت دستگاه قضایی به نتیجه برسد تا ابهامی در اینباره وجود نداشته باشد.