آغاز عملیات احداث و افتتاح ۵۳ پروژه بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی
آغاز عملیات احداث و افتتاح ۵۳ پروژه بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی

با حضور دکتر مرتضی بانک "مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد" ۵۳ پروژه بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۹۱ نفر، افتتاح و عملیات احداث آنها آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی در ششمین روز از هفته دولت و با حضور دکتر مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، دکتر رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و جمعی از مسئولین استانی و کشوری، ۵۳ پروژه زیرساختی، عمران روستایی، گردشگری، بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۹۱ نفر در این منطقه افتتاح و عملیات احداث آنها آغاز شد.

براین اساس دکتر مرتضی بانک و هیأت همراه از میان پروژه هایی که در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفتند، پروژه های ذیل را مورد بازدید قرار داد.

بنابراین گزارش پنج واحد تولیدی، صنعتی در شهرک صنعتی ناحیه یک منطقه آزاد انزلی با میزان سرمایه‌گذاری ١٧٠ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی مستقیم برای ۵٠ نفر، به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفت و از سوی دیگر دو واحد تولیدی دیگر در شهرک صنعتی ناحیه ٢  این منطقه با سرمایه گذاری ۶٣ میلیارد ریالی و ایجاد شغل برای ۵٣ نفر، افتتاح شد.

اولین نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک منطقه آزاد انزلی با میزان سرمایه‌گذاری ارزی ٩ میلیون یورویی و ۴۰۰ میلیارد ریالی، از سوی بخش خصوصی، که پنجمین نیروگاه تولید برق ۲۵ مگاواتی کشور و نخستین نیروگاه تولید برق در این ابعاد در استان گیلان می باشد نیز با حضور مسئولین به صورت رسمی در مدار قرار گرفت.

در حوزه عمران روستایی و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی سازمان و ارتقاء سطح زندگی در منطقه، با صرف هزینه بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از محل منابع این سازمان، ۲۱ پروژه عمران و بهسازی روستایی به صورت همزمان افتتاح شدند.

در زمینه پروژه های زیرساختی، در فضای پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱۲ سیلوی غلات، با سرمایه‌گذاران ۵۰۰ میلیارد ریالی و حجم ذخیره سازی ۴۵ هزار تن، ٣ مخزن ذخیره روغن، با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و امکان‌ ذخیره ١۶۵٠٠ مکعبی و ۳ باب انبار با مساحت ١١ هزار مترمربعی با صرف هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفتند، زیرساخت هایی که به صورت مستقیم برای ۴۷ نفر شغل ایجاد نمودند.

در حوزه حمایت از شرکت های نوآور، فناور و دانش بنیان، فعالیت هلدینگ آوای هوشمند هزار دستان(طراح نرم‌افزارهای کافه بازار، دیوار و..)  که در این منطقه اقدام به طراحی و صادرات نرم افزارهای هوش مصنوعی اینترنتی و تلفن های همراه می  کند با میزان سرمایه گذاری ١٠ میلیارد ریالی و میزان اشتغالزایی مستقیم برای ٨٠ نفر آغاز شد.

بنابراین گزارش در زمینه زیرساخت ها و امکانات تفریحی و گردشگری نیز با حضور دکتر بانک باشگاه ورزش های دریایی مارینا کاسپین، به عنوان نخستین مرکز آموزشی ورزش های دریایی در سطح کشور در این منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده با میزان سرمایه‌گذاری ٣٠ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ١۵ نفر به صورت رسمی آغاز شد و منظرگاه ساحلی منطقه آزاد انزلی با هدف ایجاد مسیر تردد کشتی های مسافری میان منطقه آزاد انزلی و شهر بندر انزلی در پارک ساحلی منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت. لازم به ذکر است یک فروند کشتی تفریحی با میزان سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به عنوان اولین کشتی در این مسیر فعالیت خود را آغاز کرد.

گفتنی است در این برنامه، معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، اعضای هیأت مدیره و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، و فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان گیلان حضور داشتند.